This page has found a new home

Nog meer avonturen

Blogger 301 Redirect Plugin Lady: Nog meer avonturen

dinsdag 28 juni 2011

Nog meer avonturen

Wat heeft vrouwtje nou weer gedaan! Gisteren heeft ze het hele terras aangeveegd. Neeeee. Ik heb nog geprobeerd haar tegen te houden, maar het mocht niet baten. Bijna geen steentje meer te vinden. Ik heb mijn gat wat dieper gegraven, en kwam er toch nog een paar tegen. Maar die heeft ze ook al afgepakt. Ze begrijpt helemaal niets van me. Ik heb die steentjes nodig vrouwtje. Ik weet ook niet waarom, maar ik vind het gewoon prettig om ze in mijn bek te doen. Maar er is ook goed nieuws:gisteravond is ze naar een lezing geweest over kalmerende signalen bij honden. Huhhh, moet ze daarvoor naar een lezing? Ik ben nu pas 9 weken oud en ik weet alles over kalmerende signalen. Als iets heel spannend is, ga je bepaalde dingen doen om wat rustiger te worden, of om een ander wezen te vertellen dat je een beetje zenuwachtig bent en dat ze het even rustig aan moeten doen. Eergisteren bijvoorbeeld had ik er nog een paar nodig. Toen we 's avonds laat een ommetje gingen maken met ons drietjes, kwam die grote hond er weer aan. Ik wilde graag kennismaken met hem, maar ik vond het ook vreselijk eng. Eerst ging ik kwispelen. Niet dat vrolijke kwispelen zoals ik doe wanneer ik blij ben, maar heel heftig zo met mijn staartje helemaal strak. En toen ben ik maar even wat gaan graven in het zand om mezelf wat af te leiden. Ik weet dat het niet beleefd is als je kennis wilt maken met iemand om dan helemaal iets anders te gaan doen, maar ja, zo werkt dat nu eenmaal. Maar ik geloof dat vrouwtje dat wel zag en ik hoefde ook niet dicht bij hem te komen. Eerlijk gezegd, geloof ik dat ze dat zelf ook niet goed durfde. Ik heb haar wel door hoor. Misschien durven we het de volgende keer allebei wel. Nou, ik vind het alleen maar fijn dat vrouwtje meer over al die dingen wil weten. Misschien begrijpt ze dan straks ook beter wat ik nodig heb. En misschien legt ze de steentjes dan zelfs wel terug. Jaaaaa. Baasje kon niet mee, die gaat dan een volgende keer, want anders is er geen oppas voor mij. ?????? Ik kan toch wel op mezelf passen? Ik vind het helemaal niet erg om even alleen te zijn. Als dat dan maar in de tuin is, zodat ik al die interessante plantjes eens ongestoord kan onderzoeken. Als ze dan maar niet te lang wegblijven, want dan voel ik me zo alleen.

O, en vrouwtje heeft toch weer een nieuw pakje shag gekocht. Nee, he! Waarom doet ze dat nou? Ze weet toch wat baasje gezegd heeft? Maar het is wel beter dan dat ze de restjes uit de asbak haalt en er dan weer nieuwe sjekkies van draait, getsie! Wat zijn mensen toch viespeuken. Ik heb het wel gezien hoor. Maar ik moet er wel iets op vinden. Er zit nog wel aardig wat voer in die zak, maar als die leeg is.....

O ja, gisteren zijn we nog in het bos geweest en daar mocht ik een tijdje los lopen, waaaauw. Ik vond dat écht leuk, maar ik keek wel aldoor of baasje en vrouwtje niet te ver weg gingen bij mij. In zo'n bos kun je goed verdwalen hoor. En ik weet dat mensen niet zo'n goede neus hebben om het spoor terug te volgen.

Nou, woeeeeef, misschien heb ik morgen weer een nieuw avontuur te vertellen.

Pootje van Lady.

PS: bedankt voor al jullie enthousiaste reacties op mijn blog. Dat maakt het nog leuker om te doen.
O, nog wat vergeten. Ze wilden me ook in bad doen omdat ze denken dat ik gek ben op water. ?????? Ja natuurlijk ben ik gek op water, maar je gaat er toch niet met je hele lijf in? Je bek is genoeg hoor.




2 reacties:

Op 28 juni 2011 om 01:42 , Blogger Yvonne F. zei...

't Vrouwtje moet nog veel leren he!? Misschien is 't handig om 'n lezing te bezoeken: Hoe zet ik 't baasje naar m'n poot?
Lijkt je dat wat?

gr.Yvonne

 
Op 28 juni 2011 om 02:14 , Blogger Lady zei...

Ooooooh, heb je een adresje voor me? Vrouwtje wil het niet voor me opzoeken en ik ben helemaal niet handig met Google. Ik heb ook genoeg andere zaken aan m'n kop.

poot Lady

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage