This page has found a new home

Nagels enzo

Blogger 301 Redirect Plugin Lady: Nagels enzo

dinsdag 23 juni 2015

Nagels enzo

Nou, dat is toch ook wat! Heb ik weer eens hoor. Ben ik lekker aan het rennen bij het water en in het bos, scheur ik een nagel.
Op zich geen probleem zou je toch denken. Dat hebben mensen ook wel eens. En ik maakte er ook helemaal geen punt van. Zo eentje ben ik echt niet. Maar op een gegeven moment kreeg ik pijn aan die poot. Ik kon echt niet meer goed lopen en wilde er aldoor aan likken. Ja, dat viel baasje en vrouwtje natuurlijk op. Dat ik ineens hinkte. En ze weten dat ik geen pieperd ben. Eerlijk niet hoor. Ik denk dan: och het gaat wel weer over voordat ik een reutje ben. Maar dit ging niet over. Dus moest ik naar de dierenarts.
Nou, ik kan jullie wel vertellen dat ik knap zenuwachtig was daar. Mijn gedachten over haar zijn sinds mijn laatste avontuur daar wel 180 graden gedraaid. Maar wat moet dat moet. Ze ontdekte dat mijn gescheurde nagen zich gesplitst had in een oude en een nieuwe nagel en die drukten tegen elkaar. Maar die oude zou er wel uitgroeien en ik kreeg zo lang een pijnstiller mee.
Vies spul dat dat was joh. Nou ben ik ook niet kieskeurig wat eten betreft, maar dit was echt... nee.
Enfin. Na twee weken zat ik nog steeds aldoor te likken aan die poot en had ik echt pijn. Dus gingen we weer naar de dierenarts.
En wat die toen deed: nee, ik durf het bijna niet te zeggen, niet normaal gewoon. Ze heeft die oude nagel er zo uitgetrokken. Zonder verdoving! Toen moest ik wel even piepen hoor. Ik kreeg wel een heel mooi verband om mijn poot. Ik heb nog even geprobeerd om het eraf te krijgen, maar eigenlijk vond ik het ook wel interessant.

Gelukkig ben ik nu bijna van de pijn af. Het voelt nog een beetje ongemakkelijk en ik zit er nog wel eens aan te likken, maar ik kan weer normaal lopen. Pfff.


3 reacties:

Op 23 juni 2015 om 08:30 , Blogger Unknown zei...

Och arme hond. Dat is allemaal geen pretje om mee te maken! En voor je vrouwtje en baasje ook niet denk ik, want het is nooit leuk als je hond pijn moet lijden! Gelukkig lijkt het ergste nu achter de rug en hopelijk ben je die ellende dan gauw vergeten. Knuffel van Riek

 
Op 23 juni 2015 om 11:42 , Blogger Yvonne F. zei...

Ach gossie. Over 't algemeen zijn die 2-beners wel OK, maar bij die dierenartsen kun je maar beter uit de buurt blijven. Trekken ze je eerst 'n nagel uit om je daarna 'n blauw verbandje te geven. Da's helemaal niet Ladylike.
Gelukkig is de schade zeer beperkt gebleven en kun je weer lekker rondrennen.

gr.Yvonne

 
Op 23 juni 2015 om 11:46 , Blogger Gerrittina zei...

Wat ben je toch een bikkel, totaal geen divagedrag. Een nagel laten verwijderen zonder verdoving? Petje af hoor. Blits verbandje. Hadden ze geen roze? Heel veel beterschap gewenst!

Gr. GZ

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage